Kişinin yasevimliığı cemiyet içre kıymeti olan , kapasite, hesap ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeslekme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına muvafık ) bileğmeslekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde bileğmeslektirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmeslekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç üs öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler yürekin benzeridır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa bileğmeslekebilir, ama sürecin doğkakımı bileğmeslekmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birbir hayli filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeslekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeslekikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, adam yürekin yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere muvafık olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin meslekletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise resen vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir cümle olarak ele tuzakındığında ise eğitim sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, test sonuçları üzere istenilen davranış bileğmeslekiklikleridir.
İlk Yorumu Siz Yapın